Bu yazımı siz değerli okuyucularımla paylaşmak için sabırsızlandım.Çoğu zaman klişe haline gelmiş bir davranış sessiz kitap okuma.Bu davranışı okul yıllarında bizlere enjekte ettiler.Belki sizler de okul sıralarında okuma etkinliği yaptıysanız sessizce kitabınızı okumuş olmalısınız.İlk başlarda bu durumu yıllarca devam ettirdim.Neticede benim gibi hepiniz hayatınızda bazı aşamalar kat edip bi yerlere vardınız.Fakat Sesli kitap okumanın faydaları yada zararları varmı neden sessizce kitap okuyoruz gibi sorular hep aklıma takıldı.Bu sorular neticesinde gerek youtube gerekse bilimsel makale ve yazıları araştırarak birşeyler elde etmeye çalıştım.Tabi bu durumu araştırır iken uzun bir süredir de sesli olarak kitap okumaktayım.Hatta zaman zaman sesli kitap nimetlerinden de faydalandım.Bugün ki yazımızda bunun üzerine konuşacağız.

 

Sesli olarak kitap okuma bazı araştırmalara göre çok faydalı.Hatta bu konuda yapılan bilimsel araştırmalar olmasına rağmen blog yazarları tarafından pek kaleme alınmamış.Absürt bir konu üzerine onlarca hatta yüzlerce makale bulunabilirken , sesli kitap okumanın faydaları üzerine makale sayısı sınırlı durumda.

 

sesli kitap okumanın faydaları
Sesli Olarak Kitap Okuma



Sessizce kitap okuduğumuzda zihnimiz dağılabiliyor.Bunu size ispat etmeye çalışmayacağım.Hepimizin başına gelmiştir.Kitap okurken bir bakmışsınız okul notlarını düşünüyorsunuz.Fakat yaptığım bazı araştırmala göre sesli kitap okuma zihni tek bir noktada topluyormuş.Açıkçası hem konuşup hem kendinizi dinlerken hemde gözleriniz birşeylere odaklarınırken başka şeyleri düşünme şansınız çok aza indirgeniyor.Bu durumda beyninizin iki lobu birden çalışmaya başlıyor ve sadece on beş TL ödeyerek beyninizi ve zihninizi geliştirebileceğiniz bu kadar ucuz başka bir araç yok gibi….

 

Biraz kendim üzerimde yaptığım denemelerden bahsetmek istiyorum.Sesli olarak kitap okumaya başladığımda çok sıkıcı ver zor gelmekteydi.Diksiyon kursuna da gitmiş biri olarak fark ettim ki bir süre sonra dudak tembelliğim geçmeye başlamış.Ayrıca Otomatik Portakal kitabından örnek vermek istiyorum.İlk sesli olarak başladığım kitap buydu.Kitabı okuduktan sonra neredeyse olayı yaşamış gibi oldum.Karekterler hala aklımda kazılı.Kitabın anti kahramanı Alex artık benim bir parçam gibi.

 

Günde 30 dakika sesli kitap okuma size ne fayda sağlar bilemiyorum.Böyle bir denemeyi de yaptım ve sizlerle paylaşacağım.Sadece günde 30 dakika sesli olarak kitap okumanın faydalarını sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

1-Akıcı Konuşmayı Hızlandırı.

 

Şöyle bir düşünün.İnsan dudağı da kastan meydana gelmekte.Hiç  çalıştırmadığınız bir uzvunuz iyi hareket edemez.Fakat onu geliştirdiğinizde istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.Bende 30 gün boyunca sesli olarak kitap okuduktan sonra çevrem tarafından zorlanmadan anlaşıldığımı fark ettim.Sizlere spiker gibi konuşacaksınız demiyorum ama eskisinden çok iyi telafuzunuz olacak.

 

2-Okuduğunu Daha İyi Anlama

 

Sesli kitap okumayla ilgili yapılan bazı araştırmalar var.bu araştırmalara göre sesli kitap okuma beynin her iki bölgesini çalıştırdığından dolayı anlama kapasitesini arttırıyor.Siz hem konuşmanızı dinlediğiniz için hemde okuduğunuz için zihninizden başka birşey geçmiyor ve beyniniz mükemmel bir antrenman yapmaya başlıyor.Hatta yapılan bir deneye göre kitap okurken çekilen beyin görüntülerinde insan beyni okumayana göre daha parlak ışıklar saçarken gözlenmiş.Bu ışıkların anlamı nöron hareketi demek ve nöronlar hareket halinde iken öğreniyorsunuz anlamına geliyor.

 

3-Daha İyi Uyku

 

Sizlerde bu gerçekleşirmi bilmiyorum ama bende gerçekleşti.Uyumadan önce yaptığım sesli kitap okumalarından sonra geceleri bazı şeyleri daha az takarak uyumaya başladım.Gece uyurken uyku bölünmesi neredeyse olmadı.Bununla ilgili de araştımalar yapılmış.Fakat burada bu araştırmaların adı üzerinde durmuyorum çünkü yaptığım araştırmaların sonucunda fayda sağlayacağını anlayıp kendi üzerimde denedim ve sizlerle paylaşıyorum.Araştırmada denekler üzerinde yapılan testlerde gece yatmadan önce kitap okuyup uyuyan insanlarda daha kaliteli uyku gözlenmiş.

 

Sesli kitap okumanın faydaları üzerine olan makaemi burada sonlandıracağım.Bu konuyla ilgili daha sonra detaylı ve bilimsel araştırmalarında adını vereceğim bir yazı paylaşacağım.Sevgiyle kalın…

Post a Comment