Rüzgâr Gibi Geçti, Margaret Mitchell


rüzgar gibi geçti kitap özeti
Rüzgâr Gibi Geçti


Dünya edebiyatının en büyük klasiklerinden Amerikalı yazar ve gazeteci Margaret Mitchell'in Rüzgâr Gibi Geçti romanı ilk kez 1936'da yayınlandı. Ertesi yıl Pulitzer Ödülünü kazandı.

 

Zamanının çatışmalarında olgunlaşmaya zorlanan şımarık bir genç kadın olan Scarlett O'Hara'nın yörüngesi, sadece partiler arasında değil, aynı zamanda oynadığı film uyarlaması için de en ünlü anlatılardan biridir.

 

 

Margaret Mitchell Amerikan İç Savaşı'nı etkileyici bir şekilde anlatıyor ve Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini ortaya koyan önemli değişiklikleri sunuyor.

 

Rüzgâr Gibi Geçti Özet

 

1861 de Amerika Birleşik Devletleri kanlı Amerikan İç Savaşı'na girdi. Gürcistan'daki Tara Farm'da aceleci ve küstah güzel genç kadın Scarlett O'Hara pratik bir kadın olur ve istediği şeyi elde etmek için her şeyi yapmaya hazır hale gelir.

 

Ashley ile evlenmekten bıkmış olan Wilkes Scarlett, maceracı Rhett Butler'a katılır ve burada edebiyattaki en ünlü ve sorunlu aşk hikayelerinden birini deneyimleyecektir. Savaş yoğun ve gerçekleşen Yankee kuşatması, çiftliği korkunç bir açlık ve umutsuzluk durumuna sokmuştur

 

Rüzgâr Gibi Geçti Gözden Geçirme

" Rüzgâr Gibi Geçti " gibi bir klasik hakkında inceleme yazmak benim için ciddi bir mesele, ama itiraf edemedim, dayanamadım. Dikkatle okuduktan sonra - sanırım bu roman hayatımda okuduğum en büyük şey! - Yorum yapmak için büyük bir ihtiyaç duydum.

 

Uzun zamandır Margaret Mitchell'in çalışmasını bilmek istedim. Ünlü karakter Scarlett O'Hara hakkında hep referanslar ve alıntılar duydum ve bu beni hep emdi.

 

Okumaya başladığımda çok şaşırdım: 80 yıl önce yazılmış olmasına rağmen, " Rüzgâr Gibi Geçti " çok güncel bir anlatıya sahip; ve o zamanın diğer romanlarında alıştığımız gibi, dili karmaşık değil. Böylece okuma hızı, kitaptaki sayfa sayısı dikkate alındığında akıcı bir şekilde akar.

Karakterlere gelince, neredeyse herkesten memnun kaldım. Özellikle Scarlett O'Hara ve Rhet Butler ve Scarlett'ün ilk kocası Melanie Hamilton'ın kız kardeşi ile. Beni rahatsız eden tek karakter Ashley Wilkes'di. Nedenini gerçekten açıklayamıyorum, ancak Scarlett'e olan hislerine duyduğu güven eksikliği beni biraz endişelendirdi. Kişiliği de pek yardımcı olmadı. " Rüzgâr Gibi Geçti " gerçekten sevdiğim bir kitap. Güçlü bir hikaye, iyi tasarlanmış karakterler, son derece heyecan verici ve yoğun seriler her bölümde aksiyon ve sürprizlerle doludur.



Yüzlerce sayfadaki tüm karakterlerle ilgileniyordum. Margaret Mitchell, eşsiz yeteneği sayesinde, Amerikan İç Savaşı'nın neden olduğu tüm çatışmalardan geçerek, sanki Scarlett'in ve ilçenin tüm sakinlerinin yanındaymış gibi, tarihte çok sıkışmış hissettiriyor. Aslında, Guerra tarihteki bir karakter gibidir, çünkü romanda tüm eylemlerden sorumludur ve herkesin hayatını etkiler. Karakterlerin her birinde yaptığı değişiklikler etkileyicidir.

 

Tahmin edilemez ve büyüleyici " Rüzgâr Gibi Geçti ", unutulmaz bir güç, umut ve azim destanıdır. Takdire şayan bir roman, en zor anlardaki tek alternatifimizin geçmişi bir kenara bırakmak ve sadece güzel anıları tutmaktır; Şimdiyle yüzleşin ve henüz gelmeyecek olanlarla cesurca yüzleşin.


Post a Comment